3 časté chyby při uzavírání pojištění domácnosti
Odborníci, jež mají bohaté zkušenosti v oblasti likvidace pojistných událostí, často varují před různými škraloupy, kterých se ať už úmyslně či neúmyslně zájemci o pojištění dopouštějí. Nezřídka pak nastávají problémy při poskytování plnění ze strany pojišťovny. Připraveným štěstí přeje – ani vy neponechávejte nic náhodě.
Co vše kryje pojištění domácnosti? Tak například škody způsobené živelnými pohromami, chrání před vandalismem či krádeži. Ovšem jen za předpokladu, že tato rizika jsou zahrnuta do pojistné smlouvy v rámci doplňkového připojištění. V současnosti nabízí trh s pojištěním domácnosti pestrou škálu produktů, což může neznalému ztížit orientaci nutnou pro výběr kvalitního pojištění domácnosti přesně na míru.
Online srovnávací portály
Obcházet jednotlivé pobočky či přímo pojišťovny a zkoumat každou jednotlivou nabídku je nemožné. Naštěstí to není už při existenci srovnávacích internetových portálů nutné. Pro srovnání a kalkulaci pojištění stačí pouze naťukat několik vstupních parametrů. Jednak o vaší osobě a pojišťované domácnosti. Poté lze snadno a přehledně srovnávat jednotlivé nabídky pojišťoven. Avšak srovnávací portál neslouží pouze k zpřehlednění nabídky. Budete-li mít zájem, můžete rovnou vybrané pojištění sjednat online. Všechny potřebné dokumenty budou zaslány na uvedený e-mail a do 2 pracovních dnů obdržíte originály poštou.
-
Nepleťte si pojmy
Mezi pojištěním nemovitostí a domácnosti je ovšem zásadní rozdíl. Pojištění domácnosti se vztahuje pouze na interiérové vybavení bytu či domu a osobní věci – nikoli však na nemovitost či objekt, v němž se domácnost nachází. Na to je potřeba myslet a mít obojí pojištěné zvlášť.
-
Pojištění na nízkou částku
K tomu dochází tehdy, když chtějí lidé ušetřit a uvedená pojistná částka je nižší, než opravdová hodnota interiérového vybavení domácnosti. Přestože je zájem ušetřit na výdajích a platit co nejmenší částku pochopitelné, nevyplácí se to. Na žádném pojištění nelze šetřit tím způsobem, že některá rizika vypustíme, případně hodnotu pojišťované domácnosti podhodnotíme. Došlo-li by k nemalým škodám, bylo by vám vyplaceno pouze odpovídající, tedy podhodnocené krytí. Což může mít značně nepříjemné existenční důsledky.
-
Kontrola smlouvy v průběhu času
Pokud chceme mít jistotu, že je smlouva kvalitní a adekvátní, je vhodné jí nechat každé 3 až 4 roky aktualizovat. Je běžnou realitou, že v průběhu života lidé svou domácnost vybavují, modernizují, opravují a tím pochopitelně dochází ke změnám majetkových poměrů. V souvislosti na měnící se hodnotě domácnosti by se měly pravidelně upravovat i pojistné limity.